Grillad pepparbiff m champinjonhattar

grillat / Permalink / 2
4 pepparbiffar el ryggbiff                             4 pers
Flytande Milda
salt

Pensla biffarna med Milda på
båda sidorna och salta.
Grilla 3 min på varje sida.
Vill man ha dom blodiga
minskar man grilltiden.


Champinjonhattar:

8 stora champinjoner
2 msk smör
1 msk persilja
2 msk riven ost
1/2 tsk örtsalt

Knip av foten på varje svamp, och hacka den fint.
Rör ihop med övriga ingredienser. Lägg hattarna i
en smord ugnsform. Lägg fyllningen i hattarna.
Gratinera i 175 grader i ca 30 min.
Jag serverade pepparbiffarna  och svampen med ugnsstekt
potatis, persiljesmör (se recept under kategori övrigt) och
bön och tomatsallad.(recept under kategori sallader.)

#1 - - MIA:

Mums!! jag har gjort bön o tomatsalladen flera ggr. Det är en favorit hos oss.

#2 - - Josefine:

Har testat hattarna. Verkligen goda, jag tog i vitlök också.

Till top