Anne- maries kycklingpaj

matpajer / Permalink / 1
Denna paj har jag fått receptet på av en vännina, den är jättegod!
Receptet på degen är mitt eget, jag gör den till nästan alla pajer.

6 dl vetemjöl                                   OBS.. Receptet är till 2 pajer!!
3 tsk bakpulver
2 tsk salt
75 g margarin i kuber
2,5 dl mjölk

Blanda alla ingredienser till degen, gärna i en matberedare.
Kavla ut degen och lägg i pajformarna.
Förgrädda i 10 min i 225 grader.

Fyllning;

10-16 feferoni
1 grillad kyckling
ca 300 g skivade färska champinjoner
2 hackade gula lökar
300 g philadelphiaost, naturell
2 b salsasås (tacosås) medium
ca 6 dl riven ost

Bena ur kycklingen, och bryn den tillsammans med lök och svamp.
Rör ner ph-osten och salsasåsen och låt puttra några min.
Hacka feferonin och lägg i bottnen på pajskalet. Lägg kyckling-
röran ovanpå. Strö över riven ost. Gratinera i 225 grader i
10-15 min. Servera med sallad.
Vill man bara ha en paj,delar man enkelt på receptet.
Men man kan frysa den andre om vill.



På bilden har jag bytat ut 1 dl vetemjöl mot 1 dl grahamsmjöl
 
 
Till top